Stworzona przez PZU Zdrowie przychodnia online jest dostępna dla wszystkich pacjentów, w tym również osób nieposiadających pakietów medycznych. Posiadacze abonamentów mają tę usługę wliczoną, natomiast pacjenci jednorazowi płacą za konsultację.
By skorzystać z usług „Wirtualnej Przychodni” na jej stronie internetowej należy wybrać specjalistę i sposób konsultacji: telefon, czat, video czat. Jeżeli istnieje potrzeba omówienia wyników badań diagnostycznych lub uzyskania recepty – trzeba załączyć niezbędne dokumenty. Po zakończonej konsultacji pacjent otrzymuje podsumowanie rozmowy i zalecenia. Dzięki nowej usłudze pacjent może m.in. zamówić powtórzenie recepty na lek przewlekły czy odbyć konsultację lekarską – na przykład podczas pobytu za granicą.
Posiadacze odpowiednich abonamentów mają usługę „Wirtualnej Przychodni” wliczoną w ich cenę. Można też zapłacić za wizytę jednorazowych, korzystając z dostępnych na stronie narzędzi internetowej. Jak usłyszeliśmy w biurze prasowym PZU za usługę telekonsultacji trzeba zapłacić jednorazowo – w zależności od specjalisty – od 59 do 79 zł. Według informacji PZU Zdrowie, czas oczekiwania na poradę wynosi około 15 minut.
„Pacjenci mogą bez wychodzenia z domu zasięgnąć porady lekarza, omówić z nim wyniki badań, otrzymać skierowanie na badania albo receptę na leki. Lekarze różnych specjalizacji są dostępni całą dobę i z dowolnego miejsca przez telefon, czat albo wideoczat” – tak firma zachęca w specjalnym komunikacie do korzystania z Wirtualnej Przychodni.
Jak wyjaśnia Julita Czyżewska, prezes PZU Zdrowie, usługa ma ułatwić dostęp do lekarza pacjentom, dla których dotarcie do miejsca przyjmowania pacjentów stanowi problem. „A więc mieszkańcom mniejszych miejscowości, rodzicom z małymi dziećmi, osobom starszym, niepełnosprawnym czy podróżującym poza Polską, a więc wszystkim, dla których przyjście do przychodni może być utrudnione” – mówi Julita Czyżewska.
„Wirtualna Przychodnia” powstała także z myślą o osobach cierpiących na choroby przewlekłe, regularnie odnawiające recepty. Po konsultacji lekarskiej chorzy mogą zdalnie pobrać e-receptę na leki przyjmowane na stałe i zamówić je z dostawą do wybranej przez siebie apteki.
„Telemedycyna – to nowoczesna i jedna z najprężniej rozwijających się form opieki zdrowotnej. Mamy nadzieję, że wspierając rozwój usług telemedycznych, odciążymy także tradycyjne przychodnie” – dodaje Julita Czyżewska.
© mZdrowie.pl
Nakupowali placówek medycznych, to teraz chcą sprzedawać wizyty lekarskie. A telemedycyna i tak jest robiona przez firmę zewnętrzną TELMEDICIN Sp. z o.o. Nie widzę to rewolucji czy innowacji.