Firma Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson (Janssen-Cilag) przechodzi proces zmiany brandu, logotypu i identyfikacji wizualnej, który dokonał się również w Polsce. Od teraz będzie działać pod nazwą Johnson & Johnson Innovative Medicine. Nowa tożsamość firmy “odzwierciedla długoletnie zaangażowanie w rozwój opieki zdrowotnej, a także wyznacza ambitny cel jakim jest m.in dalsze opracowywanie przełomowych terapii” – uzasadniają jej przedstawiciele.
Amerykańska firma Johnson & Johnson od ponad 135 lat dostarcza produkty i rozwiązania z zakresu opieki zdrowotnej. Jesienią 2023 roku firma ogłosiła globalne zmiany, wynikające ze skoncentrowania się na opracowywaniu nowych rozwiązań w opiece zdrowotnej. W ramach firmy zostały połączone segmenty technologii medycznych (Johnson & Johnson MedTech) oraz farmaceutyczny (Janssen) pod wspólnym brandem Johnson & Johnson.
Firma deklaruje, że chce wykorzystywać swoje doświadczenie w innowacyjnych terapiach i technologiach medycznych, aby zapobiegać i leczyć złożone choroby, wprowadzając rozwiązania, które są jeszcze bardziej zaawansowane, mniej inwazyjne i lepiej spersonalizowane. Farmaceutycznym filarem będzie Johnson & Johnson Innovative Medicine (dawniej znany jako – The Janssen Pharmaceutical Companies of Johnson & Johnson) – spółka opracowująca przełomowe terapie.
„Połączenie dwóch filarów naszej działalności pod wspólną marką Johnson & Johnson odzwierciedla naszą niezwykłą zdolność do odważnego podejścia do opieki zdrowotnej za pomocą innowacyjnych rozwiązań. Łącząc nasze ponad stuletnie przywództwo w sektorze zdrowia, wciąż patrzymy w przyszłość, wykorzystując potencjał naszej wiedzy naukowej i stawiając sobie odważne cele tak, aby wyznaczać kierunek rozwoju medycyny. Obecnie, koncentrując się na medycynie innowacyjnej i technologiach medycznych, które umożliwiają wprowadzenie nowatorskich rozwiązań, wierzymy, że jesteśmy w stanie pokonywać najtrudniejsze wyzwania zdrowotne, jednocześnie dbając o poziom opieki medycznej, jakiego oczekują od nas pacjenci i lekarze” – mówi Geraldine Schenk, Country Director w Johnson & Johnson Innovative Medicine Poland.
Zmiany organizacyjne znajdą odzwierciedlenie w nowej identyfikacji wizualnej. Nowe logo, kolory i czcionka zostały właśnie wprowadzone w polskim oddziale firmy, a z czasem będą wprowadzane na opakowaniach produktów i w innych zasobach marki.
Jak mówią przedstawiciele firmy, niezmienny pozostaje za to cel Johnson & Johnson, jakim jest “odblokowanie potencjału leków jutra i przyczynienie się do rewolucji w medycynie”. Priorytetem wciąż jest opracowywanie przełomowych terapii, odkrywanie nowych ścieżek i metod zwalczania chorób, dążąc do ich całkowitego wyleczenia, a także zwiększanie dostępności do leków. Firma zajmuje się terapiami w takich obszarach jak onkologia, immunologia, neurologia, kardiologia, nadciśnienie płucne oraz okulistyka (retina).