Radosław Sierpiński, prezes Agencji Badań Medycznych, przekonuje że partnerstwo publiczno-prywatne ma sens i może przynieść wymierne korzyści, zwłaszcza w obszarze zaawansowanych technologii medycznych. Powołanie Warsaw Health Innovation Hub ma służyć rozwijaniu projektów, które w krótkiej perspektywie, 1-2 lat, zakończą się opracowaniem nowych rozwiązań. Na celowniku jest zwłaszcza zdrowie cyfrowe, telemedycyna a także wyroby medyczne.
Do Warsaw Health Innovation Hub przystępują kolejne firmy, głownie koncerny farmaceutyczne, chętne do udziału w projektach związanych z e-zdrowiem, których celem jest optymalizacja systemu ochrony zdrowia. Obszary do inwestycji wybrano tak, aby inwestycje mogły w miarę szybko zakończyć się opracowaniem konkretnych, innowacyjnych rozwiązań. Pierwsze realne efekty uruchamianych projektów spodziewane są pod koniec 2022 roku.
Przy okazji prezes ABM zapowiada kolejne konkursy na granty badawcze, w tym np. dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji w medycynie. Dotychczas ABM zainwestowała już 1,2 mld zł w niekomercyjne badania kliniczne. Dzięki temu ich liczba w Polsce wzrosła czterokrotnie w okresie dwóch lat. Już ponad 40 tysięcy polskich pacjentów bierze udział w niekomercyjnych badaniach, które – niezależnie od korzyści naukowych – stwarzają im szansę na skuteczniejsze leczenie chorób, w sytuacji gdy nie ma zarejestrowanych odpowiednich terapii.