Zakończył się konkurs na stanowisko prezesa Agencja Badań Medycznych. – Chciałbym udowodnić niedowiarkom, że to instytucja potrzebna Polsce – mówi w rozmowie z naszym portalem zwycięzca konkursu, Piotr Czauderna.
Prof. dr hab. med. Piotr Czauderna jest koordynatorem Sekcji Ochrony Zdrowia w prezydenckiej Narodowej Radzie Rozwoju. Jest też kierownikiem Kliniki Chirurgii i Urologii Dzieci i Młodzieży Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego (GUMED).
Ukończył studia podyplomowe w zakresie zarządzania medycznego i uzyskał tytuł Master of Business and Administration (MBA) – GFKM i University Aix-en-Provence. Jest członkiem licznych polskich i zagranicznych towarzystw naukowych.
Jego zainteresowania naukowe obejmują głównie problem leczenia nowotworów, zwłaszcza guzów wątroby, oraz zastosowań wideochirurgii u dzieci.
Nowego prezesa zapytaliśmy o plany. I te taktyczne, i strategiczne. “Funkcja prezesa ABM to dla mnie duże wyzwanie i zobowiązanie” – mówi prof. Piotr Czauderna. “Chciałbym udowodnić niedowiarkom, że Agencja jest rzeczywiście Polsce potrzebna, przede wszystkim do uruchomienia na szeroką skale badań niekomercyjnych” – dodaje.
Piotr Czauderna powołuje się tu na doświadczenia europejskie. Na początku wieku z problemem niedostatecznej liczby badań niekomercyjnych zmagało się wiele państw europejskich, po opublikowaniu europejskiej dyrektywy dotyczącej badań klinicznego. “I to się zmieniło po opublikowaniu kolejnego dokumentu na temat w randze rozporządzenia. Teraz chciałbym doświadczenia tych państw, które problem załatwiły, wykorzystać w Polsce” – zapowiada prezes ABM.