Nowa firma, która powstanie w wyniku planowanego wydzielenia z GSK jednostki Consumer Healthcare w połowie 2022 roku, będzie nosić nazwę Haleon.
Koncepcja nazwy Haleon (wymowa: “Hay-Lee-On”) opiera się na połączeniu słów “Hale”, które jest staroangielskim słowem oznaczającym “w dobrym zdrowiu” oraz “Leon”, które kojarzy się ze słowem “siła”. Nowe oblicze marki opracowano przy udziale pracowników i globalnych grup badawczych, składających się z przedstawicieli ochrony zdrowia i konsumentów. Nowa identyfikacja wizualna zostanie wprowadzona na ponad 100 rynkach na całym świecie, na których działa koncern.
Utworzenie Haleon jest efektem inwestycji i strategicznych zmian w działalności GSK w ciągu ostatnich 8 lat. W ich wyniku portfolio produktów leczniczych GSK zostało zintegrowane z portfelem produktów konsumenckich firm Novartis i Pfizer. W ten sposób powstała wyspecjalizowana organizacja o zasięgu globalnym, generująca roczną sprzedaż na poziomie 10 miliardów funtów. Jako niezależny podmiot, Haleon stanie się nowym światowym liderem w dziedzinie ogólnodostępnych produktów leczniczych.
Brian McNamara, mianowany Chief Executive Officer Haleon, powiedział: „Zaprezentowanie światu Haleon stanowi kolejny krok w kierunku przekształcenia się w zupełnie nową, samodzielną organizację. Nazwa ta związana jest z naszym celem, jakim jest zapewnianie lepszego zdrowia każdego dnia i zdobycie statusu światowego lidera w obszarze ogólnodostępnych produktów leczniczych. Jesteśmy na dobrej drodze do wprowadzenia Haleon na rynek w połowie 2022 roku. Rozwój naszej działalności jest bardzo dynamiczny. Więcej informacji na ten temat planujemy przedstawić inwestorom i analitykom podczas spotkania Capital Markets Day, które odbędzie się pod koniec lutego.”
Emma Walmsley, Chief Executive Officer, GSK, powiedziała: „Haleon to efekt wielu lat ciężkiej pracy wielu wybitnych ludzi, których celem było stworzenie nowej firmy zajmującej się wyłącznie codziennym zdrowiem. Haleon ma ogromny potencjał do poprawy stanu zdrowia i dobrego samopoczucia ludzi na całym świecie z silnymi perspektywami wzrostu, a dzięki wejściu na giełdę uwolni znaczącą wartość dla akcjonariuszy GSK.”
Do portfolio Haleon należeć będą m.in. globalne marki Sensodyne, Voltaren, Panadol i Centrum. Nowa nazwa została ogłoszona w trakcie globalnej spotkania wszystkich pracowników GSK Consumer Healthcare z całego świata.
Zgodnie z informacjami przedstawionymi w ramach aktualizacji dla inwestorów GSK w czerwcu 2021, wydzielenie Consumer Healthcare nastąpi za zgodą akcjonariuszy w połowie 2022 roku w drodze podziału co najmniej 80 proc. udziałów GSK na rzecz akcjonariuszy. Oczekuje się, że firma uzyska notowania premium na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz notowania ADR w Stanach Zjednoczonych. Siedziba Haleon mieścić się będzie w Weybridge (Wielka Brytania). Otwarcie nowego kampusu w Weybridge zaplanowano na koniec 2024 roku. Będzie to zarazem nowa siedziba spółki oraz centrum badań i rozwoju oraz innowacji.
Dyrektorem generalnym GSK Consumer Healthcare Polska jest obecnie Sławomir Szymankiewicz, a dyrektorem generalnym na region Europy Środkowo-Wschodniej – Justyna Ciepka.