Gigant internetowego handlu kupił startup Health Navigator, który uruchomił i prowadzi platformę dla pacjentów i lekarzy. Rozwiązanie umożliwia nie tylko prowadzenie dokumentacji medycznej, ale także prowadzenie tele- i videokonsultacji.
Założony w 1994 roku przez Jeffa Bezosa i kierowany przez niego do dziś Amazon – to firma handlowa, rozwijająca swoją działalność w kolejnych dziedzinach e-handlu. Firma była prekursorem w stosowaniu powszechnych dziś technik i narzędzi internetowych, w tym m.in. sztucznej inteligencja. Firma zajmuje 4. miejsce w rankingu największych przedsiębiorstw handlowych świata z przychodem wysokości 118,6 mld dolarów rocznie.
Amazon coraz śmielej porusza się także na rynku medycznym. Jego pierwsze kroki – to między innymi uruchomienie platformy do handlu wyrobami medycznymi. Natomiast jeden z ostatnich polega na prowadzenie programu „Haven”, wspólnie z m.in. Berkshire Hathaway Inc. i JPMorgan Chase & Co. Jego celem jest usprawnienie i obniżenie kosztów opieki medycznej nad pracownikami. W ubiegłym roku Amazon kupił aptekę internetową PillPack,.
Health Navigator – to firma oferująca kompleksowy pakiet narzędzi telemedycznych, których wykorzystanie zapewnić ma ciągłość opieki, od chwili zgłoszenia przez pacjenta pierwszych niepokojących objawów po ostateczną diagnozę i leczenie. Narzędzie udostępniane jest w kolejnych językach i na kolejnych rynkach. Dostępne jest już w języku np. niemieckim – wersji polskiej jeszcze nie wprowadzono.
Amazon na całym świecie zatrudnia ok. 650 tys. pracowników. Jak ogłosiła firma, to właśnie jej pracownicy w pierwszej kolejności będą korzystać z rozwiązań Health Navigator, stając się tym samym jego „najważniejszymi recenzentami”.