Polski rynek suplementów diety rozwija się w czasie pandemii. Według najnowszych danych PMR konsumenci kupują je coraz częściej, a do końca 2021 r. możemy spodziewać się wzrost wartości tego sektora do poziomu 6,5 mld zł czyli o 9 proc.
Firma PMR przeprowadziła w listopadzie 2021 r. badanie zachowań konsumenckich dotyczących stosowania suplementów diety w czasie pandemii. Aż 44 proc. ankietowanych wskazało, że sięga po suplementy częściej niż przed pojawieniem się koronawirusa Sars-CoV-2. Dodatkowo, wzrost zakażeń związany z czwartą falą zachorowań na COVID-19 spowodował, że blisko połowa Polaków (48 proc.) chętniej kupuje suplementy diety w celu zwiększenia odporności.
Wyniki badania wskazują jednak, że kolejne fale pandemii stanowią impulsy do wzrostu sprzedaży i konsumpcji suplementów diety.
Początek pandemii w dużym stopniu przekierował zakupy do internetu. W pewnym momencie wśród konsumentów pojawiła się jednak potrzeba wyjścia z domu i zakupów stacjonarnych. Obecnie konsumenci oczekują od producentów, aby ich produkty były dostępne zarówno w kanale online jak i sklepach tradycyjnych.
W 2020 roku wartość rynku suplementów diety wzrosła, jednak była ona bardzo zróżnicowana pod względem kanału i kategorii dystrybucji. W sprzedaży pozaaptecznej stacjonarnej zaobserwowano spadek wartości o 2 proc., natomiast kanał internetowy zanotował wzrost o prawie 40 proc. W kanale aptecznym sprzedaż suplementów rosła z dynamika podobna do 2019 roku, a więc czasu sprzed pandemii. Niezmiennie jednak, głównym miejscem zakupu suplementów diety pozostają apteki stacjonarne.