Pierwsza firma z sektora usług medycznych zaczęła korzystać z usługi “mojeID” – cyfrowego potwierdzania tożsamości na podstawie danych pochodzących z banku. Usługę “mojeID” opracowała spółka KIR – powołana przez Narodowy Bank Polski i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji usług bankowych.
Usługa mojeID działa od czerwca 2019 roku. Mogą z niej korzystać klienci PKO BP, ING Banku Śląskiego i Banku Pekao SA. Z jej możliwości korzysta już PGNiG Obrót Detaliczny. Pierwszą firmą medyczną, która wdrożyła usługę mojeID dla swoich klientów jest Medicover.
Pacjenci Medicover Polska będą mogli skorzystać z mojeID, aby potwierdzić swoją tożsamość online i otrzymać dostęp do portalu pacjenta Medicover OnLine i aplikacji mobilnej bez konieczności odwiedzania recepcji centrum medycznego.
Wdrożenie wpisuje się w trend rozwoju usług telemedycznych. “Telemedycyna, czyli porady medyczne i kontakt z lekarzem za pośrednictwem telefonu, czatu i wideorozmowy już dziś stanowią 37 proc. wszystkich odbywanych u nas wizyt” – mówi Artur Białkowski, członek zarządu Medicover sp. z o.o. W pierwszych trzech kwartałach 2019 roku firma udzieliła ponad 6 milionów wszystkich wizyt i porad. Na usługi telemedyczne złożyło się 227 tys e-wizyt, 340 tysięcy porad udzielonych emailem i udostępnienie 1,44 miliona wyników badań online. Lekarze pracujący w Medicoverze wystawili także ponad milion e-recept.
Usługa mojeID pozwala na potwierdzanie tożsamości w internecie przy pomocy danych pochodzących z banku, traktowanego jako zaufany “dostawca tożsamości”. Klient banku może wykonywać wiele czynności online bez potrzeby zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów, haseł czy zakładania kont. Jest ona m.in. połączona z rządowym węzłem krajowym, który integruje obsługę internetową osób np. wyrabiających dowody osobiste lub rejestrujących pojazdy.
© mZdrowie.pl