Według statystyk Polskiej Izby Ubezpieczeń w pierwszym półroczu 2019 roku wydatki Polaków na polisy zdrowotne wzrosły o 12 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2018 roku. Zdecydowana większość tego wzrostu – to efekty sprzedaży jednej tylko firmy, PZU Zdrowie. Wartość zakupionych polis wzrosła o 43 mln zł, a spółka PZU odnotowała wzrost sprzedaży polis o 31 mln zł.
“Osiągamy takie wyniki głównie dzięki sprzedaży grupowych ubezpieczeń zdrowotnych dla firm. Decyduje się na niego coraz więcej firm, a opieka medyczna w formie ubezpieczenia ma przewagę nad abonentami ze względu na gwarancje, które muszą być spełnione przez ubezpieczyciela. Należy do nich krótki czas oczekiwania na wizytę u lekarza, który dla pacjentów jest kluczowy” – informuje firma w specjalnym komunikacie.
Grupa PZU od kilkunastu lat jest obecna na rynku prywatnej opieki medycznej. Usługi zdrowotne realizuje za pośrednictwem spółki PZU Zdrowie. Swoim klientom oferuje całodobową infolinię i daje gwarancję najkrótszych na rynku czasów oczekiwania na wizyty lekarskie: 2 dni na wizytę u lekarza podstawowej opieki medycznej oraz 5 dni do lekarzy specjalistów.
Z badań Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że Polacy decydują się na prywatną opiekę medyczną przede wszystkim ze względu na szybszy dostęp do lekarzy. “Nic w tym dziwnego, ponieważ czas oczekiwania na gwarantowane świadczenia zdrowotne od ponad dwóch lat systematycznie rośnie” – komentuje Izba.