Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie dostępna całodobowo we wszystkie dni tygodnia, a jej konsultanci poinformują pacjentów również o dostępności leków. Centrala NFZ poinformowała o wrześniowych zmianach w dostępie do całodobowej, telefonicznej usługi.
Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie dostępna całodobowo we wszystkie dni tygodnia, również w weekendy i święta.
Pacjenci otrzymają kompleksową informację o miejscach świadczenia nocnej i świątecznej opieki lekarskiej, a także najbliższych SOR-ach. Konsultanci poinformują pacjentów o dostępności leków, a dla rozmówców obcojęzycznych dostępny będzie konsultant z językiem angielskim.
NFZ planuje ponadto uruchomić możliwość komunikacji za pośrednictwem czatu bądź maila – pacjenci będą mogli zamówić rozmowę z tłumaczem języka migowego.
“Większa liczba konsultantów pozwoli na maksymalne skrócenie czasu oczekiwania na rozmowę, dzięki czemu jeszcze więcej dzwoniących będzie mogło skorzystać z porady konsultantów. Jakość działania TIP będzie stale monitorowana przez NFZ” – zapewnia centrala NFZ i dodaje, że system w nowej odsłonie ruszy 2 września 2019 roku.
/ mzdrowie