Firma Bayer kolejny raz zaprosiła do udziału w akcji, mającej na celu wyrażenie wdzięczności naukowcom za ich pracę na rzecz społeczeństwa, objaśnianie świata i przełomowe wynalazki. Dołączenie do akcji polega na pisaniu w mediach społecznościowych o odkryciach i technologiach, które nas wspierają i opatrywaniu wpisów hasztagiem #ThankYouScience.
Programowi towarzyszy seria animacji poświęconych ciekawostkom z obszarów zdrowia i żywienia, publikowanych na popularnonaukowym fanpejdżu Baylab firmy Bayer na Facebooku. Również tu można zostawiać komentarze z podziękowaniami dla naukowców i hasztagiem #ThankYouScience.
Partnerem #ThankYouScience został Konrad Skotnicki, czyli popularny Doktor z TikToka. To naukowiec, który dzieli się z fanami ciekawostkami i wiedzą w zaskakującej formie. W swoich relacjach porusza tematy z wielu dziedzin, w tym biologii, chemii, nauki o klimacie, a nawet archeologii. Łączna liczba wyświetleń jego postów sięga już kilkunastu milionów. W ramach swojego zaangażowania influencer zamieszcza cykl postów prezentujących wyjątkowe dokonania naukowe w dziedzinie medycyny, rolnictwa czy zrównoważonego rozwoju. Znany z pasji do wiedzy, popularny doktor zachęca wszystkich do podjęcia hasztagowego wyzwania.
„Nauka to moja pasja: i zawodowa, i prywatna. Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią inicjatywy #ThankYouScience, która pokazuje, że w każdym obszarze życia wspierają nas wyniki badań i doświadczenia tysięcy naukowców. Ta akcja to świetna okazja do tego, żeby zastanowić się, jak mogłoby wyglądać nasze życie bez nauki – i podziękować pasjonatom, dzięki którym mamy szansę na radzenie sobie z wyzwaniami z zakresu zdrowia, żywności czy zmian klimatycznych. Zapraszam do odwiedzenia kanału Doktor z TikToka i zostawienia komentarza! Jestem bardzo ciekawy, które osiągnięcia nauki okażą się dla Was najważniejsze!” – przekonuje Konrad Skotnicki.
„W coraz szybciej zmieniającym się świecie to właśnie nauka daje nadzieję na lepsze jutro. Gdy dziś jedne zespoły badawcze opracowują innowacyjne terapie leczenia chorób serca czy nowotworów, inne pracują nad nasionami roślin o większej wydajności w obliczu zmian klimatu. Misja naszej firmy to Science for a better life. Od 160 lat jesteśmy związani z nauką. Doskonale rozumiemy, jak ważne jest zaufanie do niej, dlatego do rozmowy zapraszamy najmłodsze pokolenie, które za chwilę przejmie stery świata” – mówi Monika Lechowska-Wróbel, dyrektor działu komunikacji polskiego oddziału firmy Bayer.