Standardy mają służyć zapewnieniu odpowiednich warunków realizacji teleporady, gwarantując taką samą jakość usług. Istotnym aspektem jest przy bezpieczeństwo informacji medycznych
przekazywanych drogą elektroniczną. Projekt został przygotowany przez zespół pod kierownictwem Agnieszki Mastalerz-Migas – prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
Standard teleporady w ramach POZ ma zapewnić realizację teleporady z uwzględnieniem takich elementów jak:
- udostępnienie i opracowanie przez świadczeniodawcę w miejscu wykonywania świadczeń
- oraz na swojej stronie internetowej informacji o zasadach udzielania teleporad;
- 2) potwierdzenie tożsamość świadczeniobiorcy;
- 3) zapewnienie poufności teleporady;
- 4) poinformowanie świadczeniobiorcy o sposobie realizacji e-recepty, e-skierowania,
- orzeczeniu o czasowej niezdolności do pracy, w przypadku ich wystawienia oraz o możliwości
- założenia przez świadczeniobiorcę Internetowego Konta Pacjenta, w przypadku gdy
- świadczeniobiorca nie posiada takiego konta, w celu ułatwienia dostępu do informacji
- przekazanych w ramach teleporady
Zgodnie z projektem, świadczeniodawcy realizujący umowę w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej dostosują swoją działalność do przepisów rozporządzenia w terminie 90 dni od dnia
wejścia w życie tychże przepisów. Rozporządzenie ma wejść w życie z dniem
następującym po dniu ogłoszenia, w uzasadnionych przypadkach w terminie krótszym niż 14 dni.
@mZdrowie.pl